Škola pod povećalom

Ući u tuđe cipele

 

Projekt ,, Empatične cipelice pričalice ”

Početkom studenoga ove školske godine obilježen je Međunarodni dan tolerancije suvremenim umjetničkim izričajem – happeningom kojim su učenici na izložbi predstavili svoje cipele i priče, a rezultat je projekta namijenjenog osvješćivanju važnosti empatije u društvu ,,Empatične cipelice pričalice” koji je nastao u veljači 2019. godine u tada 2.f razredu jezične gimnazije naše škole. Profesorica Likovne umjetnosti Snježana Kauzlarić započela je projekt po uzoru na rad Muzeja empatije.

 

Cilj je projekta pokazivanje važnosti empatije prema drugima te važnosti razumijevanja i shvaćanja tuđih briga i problema te je zamišljen kao izložba oslikanih cipela uz koje bi sa svakim parom došla i nečija životna priča.

Važnost empatije

O projektu te samom njegovom početku dugo se raspravljalo i pripremalo tijekom godine, da bi se on konačno ostvario početkom listopada 2019. godine. Cilj projekta bilo je pokazivanje važnosti empatije prema drugima te važnosti razumijevanja i shvaćanja tuđih briga i problema, a njegov je moto bio  ,,ući u tuđe cipele”.

Autorica projekta prof. Snježana Kauzlarić i knjižničarka Sandra Blažević

Zamišljen je kao izložba oslikanih cipela uz koje bi sa svakim parom došla i nečija životna priča. Učenici su marljivo radili, oslikavali cipele, smišljali priče te izdvajali puno vremena i truda. Osmišljen u 3.f razredu, a nositelji su Donatela Gregurić, Katja Krajnović, Ana Lović, Marija Martić, David Gavranić i Lucija Brletić. Projekt se proširio i na ostale razrede te je samim time bio i veći broj priča namijenjenih poticanju empatije i tolerancije prema drugima.  Održane su i slikarske radionice u izvannastavnoj aktivnosti VIZURA – vizualna kultura i likovni izričaj. U projekt se uključila i knjižničarka Sandra Blažević koja je brižno prepisala učeničke ispovijesti i složila ih u fanzin.

 

Međunarodni projekt

Učenici su bili kreativni i puno su naučili

„Trenutačno kreiramo e-book projekta, odnosno već napisanih ispovijesti i fotografija oslikanih cipela. Ono što nas posebno raduje da je projekt postao međunarodan na Erasmusovoj digitalnoj platformi eTwinnig kao Emphatic storytelling shoes. Pokrenuli smo ga zajedno s partnerima – školom iz Portugala koja se nalazi u predgrađu Lisabona Barreiro, Agrupamento de Escolas de Santo André te umjetničkom školom iz rumunjskog grada Cluj, Liceul de arte vizuale “Romulus Ladea”. Cilj nam je stvoriti zajedničku elektroničku knjigu oslikanih cipelica i priča te stvoriti ozračje tolerancije i razumijevanja“, ponosna je začetnica projekta Snježana Kauzlarić. „Mislim da je ovo divno iskustvo i da bi u današnjem svijetu ljudi trebali pokazivati više empatije prema drugima“, rekla nam je Donatela Gregurić iz 3.f, a Katja Krajnović iz istoga razreda smatra da: „u današnjem svijetu nema dovoljno empatije, a ovim se projektom pokazuje kako je ona veoma bitna te da ju nije teško za pokazati.“

Sjajna ideja

Samo slijedi stope

Većina učenika koji su sudjelovali u projektu zadovoljni su jer su mnogo naučili. Zaključit ćemo riječima Lucije Brletić, članice Likovne skupine koja pohađa izvannastavnu aktivnost VIZURA: „Zaista je nevjerojatno da možemo biti dio nečega što pozitivno utječe na svijet, pa makar i neznatno. Što se tiče samog projekta – smatrala sam da je to vrlo zabavan i kreativan način prikazivanja empatije, figurativno ulazeći u nečije cipele. Empatija je nešto što svi trebamo više vježbati pa iskreno mislim da je ova radionica bila sjajna ideja.“

O samom happeningu možete više saznati u Likovnom kutku škole i na YouTube kanalu Likovna Umjetnost (Happening Emphatic storytelling shoes Happening Cipelice pričalice).

 

Hana Matijević

Foto: VIZURA- vizualna kultura i likovni izričaj

LEAVE A RESPONSE

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*

code