Magdalena Vuleta – mikroinfluencerica
Sve je bilo sasvim slučajno. To je dio mog života i da mi netko kaže da više nikada neću imati sponzoriranu objavu, opet bih to radila. Bit će tu uvijek padova i uspona, ali bitno je da vjeruješ u sebe, a sve drugo će doći.
Kako bismo ispunili svoje snove, moramo se dobro uhvatiti za njih i ne puštati ih da bismo kasnije uživali u životu i u onome što radimo. Trebamo pokušati biti snalažljivi, uporni i ne smijemo odustajati. Danas je to lakše nego ikada – uz pomoć društvenih mreža. Iako uglavnom čitamo o njihovim negativnim utjecajima, nisu li one postale stvarnost koju trebamo prihvatiti? Magdalena Vuleta, učenica četvrtog razreda, iskoristila je priliku i pokazala da društvene mreže nude puno više. Ona je mikroinfluencer i uspješno vodi svoju Instagram stranicu na kojoj promišljeno gradi svoj identitet. Bavi se fitnessom, promovira razne fitness proizvode, a više od osam tisuća pratitelja prati njezin rad. U razgovoru s njom pokušali smo saznati je li influencer zanimanje novoga doba ili samo usputna zabava.
SASVIM SLUČAJNO
Možeš li nam objasniti što radi jedan influencer?
Još uvijek to ne bih nazvala poslom jer nikad nisam mislila da će to biti posao, niti sam razmišljala da će rasti u nešto ozbiljno. Ljudi vide gotovu objavu i ne znaju koliko vremena treba izdvojiti kako bi se zapravo kreirao dobar sadržaj. I ne samo to! Treba se truditi jer sve mora biti kvalitetno odrađeno, lijepo i privlačno publici. Zapravo, treba puno razmišljati što napisati, kako napraviti dobru fotografiju, kako prikazati proizvod ili nešto što želiš promovirati, predstaviti ili reklamirati. Iza tih objava stoji puno truda što ne bi nitko rekao. Uglavnom, moram uzeti u obzir puno faktora kada nešto objavljujem: u koje vrijeme ću objaviti, što ću napisati, kad je najviše ljudi aktivno kako bih dobila što veći broj onih kojima će se svidjeti.
Što te potaknulo da postaneš influencerica?
Bilo je skroz slučajno. Uvijek sam stavljala fotografije na Instagram, uvijek sam se voljela fotografirati i snimati. Imala sam i svoju publiku, neku okej brojku. Onda mi je stigao mail za prvu suradnju. Prvo sam se upitala zašto sad oni meni šalju mail, što trebam napraviti, trebam li odgovoriti. Čini mi se da sam tada imala četiri tisuće pratitelja. To je bila neka prva suradnja i bilo je užasno jer nisam znala prikazati proizvod na dobar način ni fotografirati kao što sad znam. To je okej prošlo, nisam dobila neke novce niti je to bilo nešto veliko, nego čisto neka kompenzacija. Sve je bilo sasvim slučajno i nikada nisam planirala da ću od toga zarađivati. Ni sada ne planiram, nego sve ide spontano.
Poznato je da vježbaš, promoviraš proizvode i dijeliš savjete. Kako privući veći broj pratitelja?
Počela sam objavljivati što radim kad idem u teretanu pa se snimim ili snimim neke vježbe. To je zapravo dio mog svakodnevnog života i to se ljudima svidjelo. Eh sad, što ja mislim da njih privlači. Mislim da sve ljude privlači kada pokažeš da si pristupačan, kada pokažeš da imaš to nešto s čim se možeš spojiti s njima, da suosjećaš. Ljudi moraju imati osjećaj da mi se mogu javiti i da ću im odgovoriti kao prijatelj prijatelju. U tom smislu. Važno je imati kontakt s publikom, odgovarati na poruke. Moraš imati osjećaj za svoju publiku jer zapravo si zbog njih tu.
Što bi bilo da eksplodiraš na Instagramu i da jednostavno ne stigneš svima odgovoriti?
Ne bih prestala odgovarati ljudima, ali i sad ima nekih poruka na koje jednostavno ne stignem odgovoriti ili su to pitanja koja se ponavljaju. Ako nekog stvarno zanima, pogledat će u naglascima ili u objavama. Ne mogu stalno odgovarati na ista pitanja, ali uvijek se potrudim, to sigurno. Mislim da svi veliki influenceri, koji imaju po sto tisuća pratitelja, dobiju brdo poruka i to je stvarno pravi posao. No, ponekad i nije toliko važan broj pratitelja. Neke firme griješe kad angažiraju influencera zbog broja pratitelja da im reklamira proizvod jer ti pratitelji mogu bit kupljeni ili neaktivni. Možeš imati četiri tisuće pratitelja i svi oni sudjeluju u tvojim pričama. To je puno bolje nego ako netko ima petnaest tisuća, a samo mu je tisuću aktivno. Kada ljudi biraju nekoga tko će ih reklamirati, moraju gledati sve: iz kojeg grada i države dolaze pratitelji,koji je raspon godina, koliki je postotak muške, a koliki ženske publike jer nećeš promovirati ženski proizvod ako imaš 70% muške publike.
PROFIT – NUŽAN ILI NE ?
Zarađuješ li sponzorirajući razne proizvode?
Zapravo ne bih trebala pričati o zaradi, o nekoj brojci, ali ću samo reći da se može jako dobro zaraditi. Mojoj mami i dalje nije jasno kako ja mogu objaviti fotografiju i zaraditi novce. Nećeš iz prve zarađivati niti sam se počela time baviti da bih zaradila. Da mi sad netko kaže da više nikada neću imati sponzoriranu objavu, opet bih objavljivala. Ovo je samo nagrada. Tvoj se trud isplatio. Sve ovisi o pratiteljima i koliko cijeniš svoju objavu. Od tog se cijene kreću. Većina influencera otvori svoj obrt kako bi mogli izdavati račune, a mi manji, koji još nemamo obrt jer nam se ne isplati, sve radimo preko ugovora, a cijenu sam određuješ.
Kako bi samu sebe opisala?
Rekla bih da sam dosta kreativna, i što se tiče stvaranja sadržaja i općenito. Imam dobru interakciju s publikom i ljudima. Uz sve to, rekla bih i da sam zanimljiva. Ne bi me pratilo toliko ljudi da nisam. Naravno, uvijek ima ljudi kojima se neću svidjeti, ljude koji će uvijek pisati neke hejt komentare i nešto ružno, ali mislim da sam postala imuna na to. Kada napišeš neki komentar, nikada ne znaš kako će neka osoba to primiti i kako se osjeća u tom trenutku. Prije je bilo više tih negativnih komentara i to uglavnom s lažnih profila. Ljudi su svakakvi i svatko će imati neki svoj komentar na sve i nismo svi isti. Jednostavno, zašto da se ja zamaram time. Takvih ljudi uvijek ima, ali ovi dobronamjerni to pokriju. U posljednje vrijeme stvarno nisam dobivala ružne komentare, svi su lijepi i bude mi drago.
Dobivaš li ponude koje nisu prihvatljive i kako se nosiš s tim?
Da, dobijem razne ponude. Znaju mi nuditi fotografiranje za razne magazine. Javio mi se neki magazin iz Italije, ali oni zapravo žele slikati samo dio tijela, ne mora ti se vidjeti ni lice. Takve ponude odbijam. Neću prihvatiti nešto što mi ne odgovara. Ili, na primjer, kada mi se javi netko i znam da bi to bio super posao, ali ne ide uz moj profil. Ne mogu imati fitness profil i reklamirati svijeće. Ne možeš sve prihvatiti, a i nije lijepo kad je sve samo reklama.
SNAGA DRUŠTVENIH MREŽA
Vidiš li se u budućnosti kako i dalje radiš ovaj posao?
Mislim da ću to uvijek raditi, uvijek ću se fotografirati i objavljivati . Ako od toga budem imala neku korist – super. Ne predstavlja to nešto teško. Naravno, želim studirati i naći posao, ali ovo bi mi bilo nešto sa strane. Sada kad vidim da internet i društvene mreže nude toliko ogromne prilike, toliko se možeš istaknuti i dobiti od svega toga, mislim da se isplati i mislim da ljudi gledaju pogrešno na sve to. Uz Instagram i fitness bavim se i šminkanjem. Društvene mreže su mi pomogle u tome jer mnoge cure vide moj rad preko Instagrama pa sam se tako progurala i u tome. Tu sam zapravo i vidjela snagu društvenih mreža i koliko zapravo služe kao platforma za reklame jer sam od svog hobija stvorila još jedan oblik zarade.
Možeš li navesti loše stvari ovog zanimanja?
Puno sam na mobitelu. Mislim da je to zapravo najgori dio svega zato što mi se zna dogoditi da sam u društvu ili s dečkom i počnem razmišljati: „Jao! Šest sati je, moram objaviti objavu!“ i ako nisam spremila tu objavu i opis, čak i one heštegove , postajem nervozna. Ne pričam petnaest minuta ni s kim i samo držim mobitel u rukama dok ne objavim što treba. Jednostavno se isključim. Često se u suradnjama dogovorim za neki određeni rok kada treba nešto objaviti, a zna se dogoditi da dva dana prije toga nisam ništa napravila ili ne stignem od škole i ostalih obveza i onda me to dosta muči, no ništa nije ravna linija, ništa nije kontinuitet, bit će tu uvijek padova i uspona, ali bitno je da vjeruješ u sebe, a sve drugo će doći.
Tekst: Rea Stojanović
Foto: M. Vuleta (privatni fotoalbum)