Tema broja Z-generacija

Gdje je nestao Facebook?

Mladi na društvenim mrežama

 

Većina roditelja prije je oduzimala djeci mobitele da ne provode vrijeme na društvenim mrežama, ali danas ni to nije moguće jer isti ti roditelji često provode sate pregledavajući različite sadržaje

 

Većina ljudi smatra da mladi provode previše vremena na Facebooku, no je li to zaista tako? Čini se da je danas ipak drukčija situacija i da mladi svoje vrijeme radije provode na drugim društvenim mrežama. Pregledavanje Facebooka, naročito među mlađom populacijom, u posljednjih se nekoliko godina  prepolovilo. Popularna društvena mreža bilježila je 8,5 milijardi mjesečnih pregleda i bila je druga najposjećenija web stranica poslije Googlea.

Razlog su roditelji

Nagli pad u popularnosti može se pripisati skandalu s privatnim podacima korisnika koji je ostavio veliki utjecaj na povjerenje između korisnika i platforme, tzv. “Facebook-Cambridge Analytica”, ali to nije jedini problem. Naime, sve više tinejdžera i mladih odustaje od te platforme, a kao glavni razlog navode svoje roditelje.

– Na Instagramu je veći broj mladih. On je moderniji. Facebook kao društvenu mrežu sve više imaju stariji ljudi ili naši roditelji pa mladima nije zanimljivo jer što god da se novo i pojavi na Facebooku, stariji su već tamo. – rekla je Ivona Leović, učenica trećeg razreda.

Kada su naši roditelji otkrili Facebook i posvetili mu se na dnevnoj bazi, većina naše generacije odlučila je ugasiti svoje profile ili postati neaktivni na ovoj društvenoj mreži. Podaci pokazuju da je gotovo tri milijuna Europljana ispod 25 godina učinilo upravo to. Mladi su se okrenuli drugim platformama kao što su Instagram, Whatsapp ili TikTok.

Grupe podrške

Povećanjem broja starije populacije na Facebooku, povećava se i broj ovisnika o društvenim mrežama. Većina roditelja prije je oduzimala djeci mobitele da ne provode vrijeme na društvenim mrežama, ali danas ni to nije moguće jer isti ti roditelji često provode sate pregledavajući različite sadržaje, no ni to ne mora nužno biti loša stvar. Danas na Facebooku možete pronaći različite grupe koje ciljano pružaju pomoć ili podršku određenoj skupini. Tako možemo pronaći grupe koje pružaju pomoć oko tehnologije, kućanskih savjeta pa čak i oko odgoja kao što su Brodske mame, naprimjer. Te grupe postaju izvor informacija na koje nekada ne možemo naći odgovor, ali se na taj način ljudi lako i povezuju. Sve češće ova mreža predstavlja platformu za različite edukacije, ali i za razvoj poslovnih prilika i samim time nudi prilike koje su nekada bile nezamislive. Isto tako, stvaraju se nova poznanstva i prijateljstva i Facebook ponovno postaje ono za što je i bio stvoren – dijeljenje informacija i komunikaciju.

 

Tekst i fotografije: Rea Stojanović

LEAVE A RESPONSE

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*

code